Kalashelg o viktors sovning

Denna helg har det varit kalas i dagarna två. Både min älskling och syster fyller år på samma dag.

Lördagen började med att vi åkte till Liljenäs cafe i värmskog och åt räksmörgås. Mums va gött!!

På em var det kalas hos syster Tina. Där bjöds det på rabarberpaj. Hon fick som vanilgt nya krukväxter av mig. (av nån anledning så dör hennes blommor titt som tätt, vad det nu beror på..hihi)

Innan vi reste hem, blev det kebabtallrik o sallad hos mor o far. Viktor, som för andra dagen i rad inte sovit middag som han borde, somnade sittandes vid köksbordet hos mormor o morfar.

På söndag var det kalas hos oss. Vi bjöd på våfflor och svärmor hade bakat en tårta. Idag  sov viktor bra på fm men hoppade över på em. Detta resulterade i en totalt utkörd gosse som somnade i farmors knä efter att ha druckit upp vällingen.

Som tur är var det måndag idag o vi hade inga planer alls. Viktor kunde nu sova sina två pass på 1½ timme som han egentligen behöver. Dess emellan var vi ute, och håll ier nu men jag rensade ogräs i grusgången och tyckte det var ganska kul. Det kan ju bero på att det blev ett resultat som verkligen märktes. Så tro inte nu att jag kommer till er o rensar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0