Nya jobbet o Viktors skada

Då är man inne i jobbsvängen igen. Det blev fullfart från början på mitt nya jobb.
Jag kastades på inskolning av två barn direkt, ja det är en personal till som har hand om inskolningen. Det är många barn sjuka just nu så jag har gott om tid att lära känna de som är där.
Jag tror jag kommer trivas med personalen bara vi lär känna varandra lite mera. Lokalerna är rätt ok men väldigt slitna lika så leksakerna.
Det finns en del att jobba kring då det gäller barnen. Det är stora kontraster om man jämför med mitt gamla jobb. Det kommer vara enorm utvecklande o lärorikt att få jobba med denna grupp. Men jag kommer att bli väldigt sliten. Det är nog tur att jag får ett brejk varje onsdag om jag ska orka.

Jag har många ideer (kan hända att jag tar efter nåt vi hade/gjorde på nycklpigan...vi gjorde ju så himla mååånga bra saker, eller hur?) som jag skulle vilja genomföra där men det kommer ta tid. Vi får börja i liten skala o jobba oss framåt.

Det är lite kul att vara igång igen men allra helst hade jag velat vara hemma med min GULDKLIMP!!

Viktor gjorde sin första riktiga dag igår, 9 tim. Då han var i lekhallen o härjade så slog han i munnen i en bänk. Blödde tydligen en del. Det verkar ha gått bra men vi var hos tandläkaren idag så att ev skada på tänderna är med i papprena.
Är det inte typiskt, han skadar sig för första gången (lite alvarligare) o jag eller Per är inte hos han. Det kändes i mitt mamma hjärta. Men det är med stor säkerhet inte sista gången det händer. För övrigt stooooooooor trivs han på förskolan. Han gråter bara när vi lämnar honom  men det är över på 2 min.


Kommentarer
Postat av: Karolina

Visst gjorde vi mycket bra!!!! Hoppas du har det bra Kram K

2009-02-05 @ 18:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0