Funderingar

Idag har det varit en lite småkinkig dag från prinsens sida. Har hängt i byxorna på mig mest hela dagen. Trodde en sväng att det var feber på gång men icke o det var lika gött det.
Varit hemma hela dagen, vill passa på då inskolningen drar igång på måndag.

Jag måste säga att jag undrar lite på deras upplägg på inskolningen. De vet att vi har två veckor på oss innan jag ska börja jobba. Då hade jag önskat fler timmar nu i vecka 1. Totalt har de gett oss 7,5 timmar. Det kanske funkar på Viktor men jag tycker det känns lite. Inga moment med lunch o vila heller...hmm. ja ja tiden får utvisa hur det går.

Det drar ihop sig och mina tankar far runt som virvlar i huvudet. Först allt kring Viktor att han ska bli trygg på sin förskola. Sen blir allt nytt på jobbet. Hjälp vad många nya personer jag måste lära känna, barn, föräldrar, annan anhörig, kollegor, rektor. Hur ska vi jobba o utforma verksamheten? Personal gruppen blir ny på stället. Intressant då det finns en i  20, 30, 40, 50, 60 årsåldern som ska jobba tillsammans.

Det blir en spännande tid framöver för att se hur allt utvecklar sig.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Lycka till med inskolningen! Tänk på att du är mamma o inte pedagog, det kan vara svårt att skilja på det vid inskolningen, har jag märkt!



Kramar

2009-01-16 @ 16:06:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0