Valfjället o Högvalta

Igår var det full fräs på oss igen efter några dagars vila.

Började dagen med att åka till Valfjället. Mia o Ella var med oss. Hjälp vad fort det gick i backen, nästan ingen lutning alls men det var sån där isig snö så barnen fick inte åka iväg själva. Till Viktor har jag inte nån hjälm än heller, de var slut i Arvika så vi får ta oss till Karlstad snarast innan de är slut där med. Det var härligt att vara ute o just där vi var så blåste det nästan inget alls.
Viktor slocknade i bilen hem han hade ju knallat upp o ner i den lilla backen.

På em for vi till stan o gjorde några ärenden o avslutade i Högvalta hos min höggravida vän V. Viktor stortrivs då kompisens dotter på 6 år leker med honom hela tiden. Hon hade tom avstått att ta hem en kompis för att Viktor skulle komma. Hon trodde inte kompisen tyckte det var lika roligt att leka med Viktor som hon tyckte.

Idag är jag billös då Viktors kusin gör service på volvon. Gött o få bilen i ordning innan jag börjar jobba. Tur man har händigt folk i släkten som tom tycker det är kul att greja med bilar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0