Onsdag

En dag ledigt. Har inga direkta planer för dagen. Är ganska trött o sliten.

Börjar kanske känna av att vi har en slitsam grupp barn på jobbet. Det är goa barn men dock många som kräver mycket... Den höga beläggningen gör att man inte får så mycket tid för det enskilda barnet och det är sååå frustrerande. Vissa stunder känns det bara som en barnvaktservice! Detta extra som jag vill ge varje barn...ja det hinns inte med... VARFÖR ska vi ha så stora barngrupper för? Vem gynnar det? Det är i allafall inte nån som tänkt på barnen.

Det är tur jag får min lediga onsdag. Så jag får stanna upp från jobbet lite grann.

Viktor stortrivs nere på sin förskola o det är såå gött o se. Igår tjoade han in på morgonen o när jag hämta honom så ville han inte med hem... ett gott tecken!

Nu får vi gå ut i ett soligt men kyligt väder. Jag vill ha vår o värme NU!
Jag får ta viktor på en cykelpromenad, han gillar att åka på sin trehjuling.

Kommentarer
Postat av: Malin

Undrar oxå varför barngrupperna ska va så stora! Vi får trösta oss med att vi har ett härligt tid framför oss, då är de riktigt härligt att ha lyxen att vara mycket ute i jobbet :)

2009-03-26 @ 20:55:31
Postat av: Annika

Det är synd att besparingarna görs på omsorgen, där resurserna behövs som mest!



Hoppas du får vila i helgen. Ha det gôtt!



Annika.

2009-03-28 @ 12:59:19
URL: http://tottomolino.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0