1:a advent

Åh vad mysigt det är i adventstid.

Igår var det städ o pysseldag här hemma. Det tar ju tid när man får hjälp av en tvååring, så jag har ju lite kvar att fixa med idag också.
Öppnade första glöggflaskan igårkväll. Mysfaktorn var hög.

Svärfar var här med en adventsgran åt oss igår så idag blir det att sätta dit belysningen. I år ser det iallafall ut som en gran o inte en kvist som vi hade i fjol.

Idag när vi tände första ljuset i staken så började Viktor att sjunga "Ja leeba ja leeba...Hurra!" o blåsa ut det skulle han också göra. Min lille charmör. Det är så kul att höra hur han tänker kring saker. Han har ju inga minnen från jul i fjol så för honom när man tänder ljus så är det ju nån som fyller år. Härliga unge!

Det är ju två veckor sen jag skrev så det har ju hänt några saker.

På solmark så är allt beställt till badrummet och kakel, klinker o inredning väntas komma till veckan. Så även kakelsättaren. Känns så skönt att nåt håller på att bli klart.

Bestämde mig till slut för att vaccinera Viktor. Beslutet känns nu rätt men jag har grunnat ett bra tag.

Och som ni vet så är vi jämt på kalas, så förra helgen blev det dubbelt upp av den varan.
Minsta syster till mig kommer sakta men säkert ikapp oss. Hon fyllde 30! Så där var vi o grattade på lördagkväll.

Sen när vi vaknade på söndagen var det dax för barnkalas. Felix fyllde två år och då samlas vi i föräldra gruppen. Jättekul att se  alla, blir ju inte så ofta nu för tiden.

Efter en lång höst med massor av kalas så verkar det nu som det lugnar ner sig.

På jobbet är det mer än full rulle. Jag håller på med en inskolning samtidigt som jag har alla utvecklingssamtal. Lite hektiskt men det går bra, gött o bli klar.

Ja detta är en bråkdel av vad som hänt här på Höglunda.

I em blir det en tur till Arvika o gå lite på skyltsöndagen. Hoppas Viktor får träffa tomten.

Ha det gott så hörs vi!

Kommentarer
Postat av: Annika

Välkommen på Uppesittarkväll på Lokaln 14/12 kl 18. vi är nåra "tanter" som ska träffas o pyssla. anmäl dig på min blogg om du är intresserad. det kostar 100 kr för material o fika.... lite mer info kommer om du är intr.... Annika

2009-12-01 @ 20:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0