Sommarlov

Sommarlovet har börjat men var har det fina varma vädret tagit vägen. Hoppas inte det var den enda sommaren vi får som var i slutet av maj.
I helgen har Per o pappa lagt färdigt grundgolven på altan o varddagsrummet. Samt dagarna innan flyttat altandörren. Det går sakta framåt.
I söndags hade vi Leo här hela dagen. Grabbarna leker jättebra tillsammans, även om det kan hittas på lite rackartyg ibland. Dock gick det väldigt bra just denna gången o inget ovanligt hände. Jag räknar inte med att de fick byta kläder 3 gånger då de fick ha vattenslangen med i sandhögen där de gjorde vattengångar mm.
Måndag lämnade jag barnen hos farmor o farfar. Jag o Mia o hennes barn åkte till Norge o bunkrade blöjor. Nu klarar vi oss till jul skulle jag tro om vi inte åker på nån magsjuka.
Tisdag tog vi en cykelpromenad runt bostadsområdet här i Flogned. Detta gör vi rätt ofta o alltid träffar vi nån att prata med. Igår träffa Viktor en kille på 8 år som hade en JÄTTESTOR radiostyrd bil. Prinsen var mäkta imponerad och fick tom köra den själv.
På kvällen var vi på fotbollsträning. Riktigt roligt att titta på... de skulle spela "match" o Viktor får bollen o glad i hågen skjuter han mål på sitt egna lag. Men han är lika nöjd för det han gjorde ju mål!!! Ja o  när han väl fattade var han skulle skjuta då byter han o Ella lag tröja med varandra....
På slutet fick han stå i mål...ja eller sitta i mål...bak vid  nätet....jag frågade vad han gjorde...- undersökte nätet ju o då fick han en idé...o vad det var vet jag inte för han sprang ut ur målet o pratade med tränaren.
Alldeles underbart!!!
Idag drar vi till stan o ser vad dagen har att erbjuda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0