Höst

Nu är hösten här, kalllt kallt är det. Fleecen kom fram för längesedan. Igår morse fick jag skrapa rutorna på bilen för första gången i höst. Förra veckan när jag öppnade på jobbet fick jag köra nästan hela vägen med helljuset på. Så nu har hösten verkligen kommit.

Men jag gillar den klara friska luften o solen som skiner. För nu har vi haft väldigt fint väder ett tag. För att inte tala om alla fina färger det är i naturen nu. Synd att det snart är över.
Vi får gå in o tända ljus, krypa ner under en filt i soffan o mysa tillsammans. Det är ju inte fy skam det heller. Hösten är ju på ett sätt lite kravlös, man måste inte ut o greja o dona utan det är mera tillåtet att bara sitta o slöa vid tv o datorn.

Men idag på min lediga dag ska jag inte slöa, iallafall inte till att börja med. Jag o Viktor ska åka till stan o göra ärenden.  Han får göra besök hos mormor o morfar också. Lite smidigare o springa runt själv på vissa ärenden.

Ha en fin höstdag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0