Pepparkaksbak...

Viktor skulle få baka pepparkakor för första gången i sitt lilla liv. Jag såg verkligen framemot den stunden. Tänk vad mysigt att han får känna doft och smak av pepparkaksdegen...

Mycket riktigt så började han att äta deg med en gång. Sen blev det allt annat än mysigt som jag hade tänkt mig. Det slutade med en mycket arg prins och jag tog och plockade undan allt. Det hela var väl över på...5 min.





Jag kavlade en lite bit och visade hur man tryckte pepparkaksformarna, men han hade sin egen metod..."peta med fingrarna" och varje gång stoppade han lite deg i munnen.


Undrar hur hans lilla mage mår efter all deg ätande... det återstår att se, än går det bra iallafall.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hihihi, de är ju gott med deg ju! Förstår att prinsen hellre ville äta deg än baka. Otroligt sött förkläde han har på sig =)

2008-12-13 @ 20:50:46
URL: http://lillaskruttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0