Leksaker o julaftonsmorgon

Julen närmar sig med stormsteg.
Julkorten är skickade, julklappar köpta, must och skinka finns hemma, granen är på plats det är bara städningen kvar.
Fast det är ingen idee förrän på tisdag om det ska hålla till julafton. Jag har en liten man som är expert på att dra fram grejer, och jag tycker inte jag gör annat än och plockar undan hela tiden. Ibland känns det som man lever i ett ständigt bombnedslag.

Det är nog dax för en rens i leksakskorgen igen. Det lär bli en hel del nya saker som tomten kommer med. Jag tycker ju inte om när det väller leksaker överallt och barnen inte har en aning om vad de har för nåt. Då är det bättre att plocka bort och byta ut eftersom. Då kan vissa leksaker bli roliga att leka med igen när de inte haft det framme på ett tag. (Yrkesskadad... ja jag vet men det funkar utmärkt.)

Jag längtar till julaftons morgon då vi går ner med Viktor till granen som lyser och det ligger julklappar under granen som ska öppnas på morgonen. Jag hoppas Viktor får samma känsla i framtiden som jag hade när jag var liten. När man inte kan sova utan vaknar jättetidigt. Smyger upp före mamma o pappa och ser paketen men man törs inte öppna dom förrän mamma o pappa kommer upp.
I år förstår inte Viktor detta men jag vill ändå börja med denna fina tradition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0