Bus i min ettårings liv

Att umgås med en ettåring dagarna i ända, ja då får man vara med om en del.

En kväll när vi hade besök så gjorde jag en äppelpaj. Av ren tur tittade jag in i ugnen för att kolla läget. Hjälp, alldeles kolsvart var den. När jag öppnade luckan o tog ut pajen så gick brandlarmet. Ni kan ju gissa vem det var som skruvat upp graderna till 300!!
Vi skrapade bort det brända o fortsatte steka den på lagom temperatur. När vi sedan åt paj o glass satt min lille prins o sa njammi ´njammi o tyckte nog han hade varit duktig.

En tidig morgon när jag gjorde välling klättrade prinsbus som vanligt på stolarna i köket. Jag lät honom hållas o gjorde klar vällingen. När jag vände mig om ser jag en lite lagom svart pojke stå o suga på en lakritskola, jättenöjd. Jag kan tala om att han var inte lika nöjd när jag tog bort kolan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0