Helg

Dax att summera helgen igen då.

På fredag slutade jag redan kl 12. Helt underbart. Hämtade Viktor och vi bosatte oss i sandlådan hela em. På kvällen köpte vi hem sallad och nästa gång ska jag köpa med en egen burk till Viktor med kyckling o dressing. (så jag kan få ha mitt ifred.)

Lördag em tillbringades med Malin o Felix. Vi tog med fika o åkte till Bergsklätt. Det första Viktor gör är att lägga sig pladask i en stoor lerpöl. Ja ja torka bort det värsta o fortsätta... för att få grabbarna grus att bara gå framåt så lockade jag med kakor...ett ganska bra lockbete. Men vi insåg snart att vi skulle inte komma längre än strax innan grindarna till kohagen.
Här satt vi lääänge o fikade o grabbarna hälsade artigt på alla som gick förbi.
Bra lortig o sleten pöjk fick jag med hem.
Till kvällsmat grillade vi. Alldeles underbart gött blev det, fläskfile o potatissallad.

Idag åkte vi ner till farmor o farfar. Där knallade Viktor runt o pillade på allt o lite till. Satt länge i traktorn som han älskar. Här råkade vi bli bjudna på middag också... inte fel.

I morgon är det dax att åka o jobba igen, men är snart ledig igen då det snart är onsdag!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0