Första dagen på förskolan

Då är den avklarad.

En pigg o alert Viktor knallade in på gården o tjoade. Gick raka vägen fram mot en fröken som stack ut näsan för att hälsa oss välkomna.
Väl inne i hallen på vår avdelning så hann jag få av hans ytterkläder innan han stövlade rakt in o började utforska rummen o leksakerna. Själv fick jag stå ensam i hallen o ta av mig mina ytterkläder. Visar inga tecken på att vara blyg eller tillbakadragen.
Min stora fundering på inskolningen är hur han reagerar när jag väl ska lämna honom. Sista två månaderna har han blivit så ledsen här jag sagt hejdå.
Klockan gick snabbt o vi var på övertid när jag kom på att vi nog skulle dra oss hemåt. Döm av min förvåning, Viktor ville INTE gå därifrån. Jag tog på mig jackan och sa hejdå nu går jag. Vad tror ni han gör?
Säger ja ja så vänder han om o fortsätter leka!!!!!!! Detta trodde jag inte skulle ske men visst känns det bra att han vill vara där.

Ser framemot morgondagen.
Hoppas han tycker det är lika kul då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0