Näsblod!!!

Som jag skrev tidigare så har viktor feber och hade under hela lördagen. På kvällen steg den ytterligare och han låg och skakade. Vaknade till vid 22 och var törstig, jag satte upp han och han tog två klunkar med vatten och från ingenting egentligen började han blöda näsblod. Det kändes som det kom hur mycket som helst då hela han blev nerblodad då vi inte fick hålla för näsan på han. Han var helt hysterisk och förstod inte vad det var som hände.
Det dröjde därför länge innan vi fick bukt på detta. Det tog väl 2 tim innan allt var "över" och vi kunde sova.
Jag vet att näsblod inte är farligt att det ser ut att komma mera än det gör. Men att se sin älskade prins så ledsen o rädd är inte kul. Känns i mamma hjärtat.
Igår var han feber fri större delen av dagen men så kom den tillbaka på sena em. Dock var han jätteduktig och petade inte i näsan på hela dagen. Han vill helst inte vara med om detta igen och inte jag heller...
Idag är jag hemma och vabbar, får se hur han är under dagen men troligtvis är vi hemma imöra med.

Kommentarer
Postat av: Karolina

Oj då det är inte kul med näsblod men det bästa är ju att det gör inte ont.. Hanna min hade stora besvär med detta men blev etsad och har sen dess inte blött mer. / K

2011-03-16 @ 18:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0