Maj maj måne...

Tjohoo då var vi redan inne i maj månad och ute grönskar det för fullt. Underbar tid, faktiskt bättre än högsommaren tycker jag.
Under påskhelgen hann vi med två kompisbesök.
Först kom Felix, Alva och Malin. Det var ju inte igår vi sågs... grabbarna grus fann varandra direkt. Det var ute och cyklade och så var de ute på den ny plöjda åkern. Jag kan ju säga att alla kläder utom kalsongerna åkte av innan de fick gå in och äta mat. Kul hade vi och ganska snart ska vi ta med cykeln och göra ett besök i Ränkesed.
Dagen efter kom Emma, Elisabeth och Peter. Nu blev det ett lugnare tempo i leken. Vi grillade korv och hade en trevlig dag tillsammans. Här ska det inte heller dröja innan vi gör ett besök i Taserud.
Förra helgen tog vi en heldag hos mormor och morfar. Mia kom dit med Linn o Filip. Så Viktor fick leka med kusinerna hela långa dagen. Själv var jag på central lagret med barnkläder. Gick igenom sånt som jag vet att jag aldrig kommer sätta på syskonet till Viktor. Ska vara med på en barnloppis i Åmot nästa helg så jag hoppas vi kan bli av med en del där.
I onsdag på min lediga dag hade jag fullt schema. Först på morgonen skulle jag ner till vårdcentralen för sockerbelastnings prov. och em tillbringade jag på icdp avslutningen. Däremellan träffade jag prinsen som sovit över hos farmor och farfar och fick stanna där hela onsdagen också.
Nu i helgen har jag inga planer och det känns skönt. Per är i Karlstad på grabbträff så vi har fredags mys själva jag och Viktor. Laddat med chips och glass så vi ska nog klara oss.
På återseende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0