Livsfunderingar

Min älskade 4 åring har många funderingar, stora som små.
Igår åkte vi förbi kyrkogården och tittade på alla ljus som lyste upp i mörkret. Vi har väl aldrig direkt pratat om döden förut men jag sa nåt om att här ligger många döda människor och vi tänder ljus  och tänker extra mycket på dom en helg som nu.(allhelgona).
Jag sa också att man dör när man är gammal eller är mycket mycket sjuk.
Viktor satt o funderade en stund och sa:
- När man är i himlen och tappar taget då ramlar man ner i graven.
Han satt o funderade en stund till och sa:
- Doktorn på sjukhuset han har många bra ideer han!! ( i tron att doktorn gör alla sjuka friska).
Han har även i veckan funderingar vem som byggt mormor, morfar, farmor o farfar. Här gick jag inte in nåt närmare på hur det gått till utan gav honom en mot fråga om - Vad tror du? Nu minns jag inte vad han svarade tyvärr.
Medvetenheten ökar hos våra små, undrar vad som kommer härnäst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0