25-27 juli 2012

Då var det dax igen för en liten resa. Denna gång var det fam Axelsson som vi skulle tillbringa ett par dagar med.

Sent på tisdag kväll hade vi fått tag i hotellrum åt båda familjerna, scandic Mölndal blev det. Denna natt var bokad mellan tor o fre. Men vi ville vara borta två nätter så vi kasta in tältet och åkte ner till Smögen på ons fm. Först lämnade vi Martin hos mormor o morfar. Sen åkte vi iväg...

I Töcksfors mådde Viktor inte så bra. Lite åksjuk för andra gången i sitt liv. Som tur var gick det fort över då vi stannade o tog en liten promenad och lite dryck.

Väl i Smögen var det inte lätt att få tältplats. Mitt i högsäsongen och strålande sol. Men efter tredje försöket hade vi en plats. Fort upp med tältet o sen in mot smögenbryggorna.

Här åt vi godmat på en resturang o sen bara strosade vi runt i solen o njöt o kollade båtar.

Tillbaka på campingen träffade viktor jämnåriga barn i tältet brevid så dom lekte han lite med.

Torsdag morgon fixade vi frukost på ica sen drog vi mot Göteborg o Liseberg. Här mötte vi upp fam Axelsson. Full fart hela dagen, dock var inte Filip riktigt pigg denna dag men Linn o Viktor fixade runt 25 åk i karuseller trots väldiga köer men på kvällen tunnade det ur så då gick det snabbare mellan karuselllerna. Efter 10 timmar fick vi dra ut dom till parkeringen för att åka till hotellet.

Vad härligt det var att få sova ut utan att behöva upp o leta napp på natten. Tror inte jag rörde mig särskilt mycket utan sov som en klubbad säl....

Fredag morgon innebar hotellfrukost. MUMS. Här tvärbestämde vi oss för att följa med till Borås djurpark. Vilken underbar dag. Barnen tyckte det var jättekul. Jag var positivt överraskad. Mycket bättre än jag trodde.

Mycket trötta barn stoppade vi in i bilarna och körde hemåt. Men måste säga att barnen varit super duktiga de har knallat på mest hela tiden, 10 timmar på liseberg och 6 timmar på djurparken.

Tack fam Axelsson för fantastiska o roliga dagar!!!

Bilder kommer mycket snart.