Legoland

I torsdag efter skolavslutningen och jordgubbstårta så åkte vi på årets semestertur. Målet var Legoland.
På torsdagen bilade vi ner till lund för att övernatta på hotell. Pojkarna fixar detta med bilåkning galant.
 
Fredag efter frukost körde vi över broarna o in i Danmark. Var framme ca 11.30. Åt lite lunch o sen direkt in i badhuset aqvasome. Här badade vi i närmare 4 timmar. Viktor är en riktig tuffing och åkte värsta rutchkanorna. Martin o jag höll oss i de mindre poolerna.
Kvällen tillbringade vi i lalandia centret. Fanns en del att fördriva tiden med.
 
Lördagen bar det av in på Legoland. Fullt upp hela dagen. Men roligast var tycker jag att de fastnade mest för det uppbyggda minilandskapet i lego mer än karusellerna. Två trötta barn avslutade dagen i legoshoppen o med hem har vi ännu mera lego.
 
Söndagen drog vi tillbaka mot sverige. Tanken var att övernatta även då men vi bestämde efter hand för att kör hela vägen hem. Kom hem 02.30 startade ca 11. 
Ett stopp som var givande för mig var tylösand badstrand. Fantastiskt. Härlig bilder fick jag här.
Jag kommer lägga upp många bilder i nästa inlägg men bjuder på en försmak här.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0